Vai al contenuto principale
Oggetto:
Oggetto:

Seminar of Academic English: Writing

Oggetto:

Seminar of Academic English: Writing

Oggetto:

Anno accademico 2015/2016

Codice dell'attività didattica
-
Docente
Dott. Elisabeth Poore (Titolare del corso)
Corso di studi
Corsi di Laurea del Dipartimento di Giurisprudenza
Anno
2° anno 3° anno 4° anno 5° anno
Tipologia
Ulteriori conoscenze linguistiche, seminario o altre attività.
Crediti/Valenza
3
SSD dell'attività didattica
NN/00 - nessun settore scientifico
Modalità di erogazione
Tradizionale
Lingua di insegnamento
Inglese
Modalità di frequenza
Consigliata
Tipologia d'esame
Scritto
Prerequisiti
Students must have already acquired 3 basic English Language credits
Oggetto:

Sommario insegnamento

Oggetto:

Obiettivi formativi

The seminar aims to develop students' ability to write effectively for academic and legal academic purposes

Oggetto:

Risultati dell'apprendimento attesi

Students should understand the conventions of academic writing in English, and use them to produce and evaluate a piece of academic writing

Oggetto:

Modalità di insegnamento

Face-to-face lessons,  20 hours

Oggetto:

Modalità di verifica dell'apprendimento

Submitted coursework and a final test

Oggetto:

Programma

Features and conventions  of  academic writing; Process writing; References & Avoiding Plagiarism; Summarizing; Plain Language;

Testi consigliati e bibliografia

Oggetto:

Cambridge Academic English, Students’ Book, Upper Intermediate, Martin Hewings, Cambridge University Press 2012



Oggetto:

Note

Attendance is recommended as the seminar is based on participation and practical work in class. 

There will be 2 seminars in 2015-2016, one in each semester.

Semester 1: Wednesday 14.00 - 16.00,  Aula H3 (from 30.09.2015)

Semester 2: Wednesday 14.00 - 16.00, Aula LL7 (from 02.03.2015)

 A notice about enrolment for the second semester is published in Avvisi ed Eventi, Lingue straniere, on the Department's homepage

Oggetto:
Ultimo aggiornamento: 20/04/2016 14:07
Non cliccare qui!