- Oggetto:
- Oggetto:
Advanced International Law - (non attivo a.a. 2023/2024)
- Oggetto:
Advanced International Law
- Oggetto:
Anno accademico 2023/2024
- Codice dell'attività didattica
- GIU0824
- Corso di studi
- Laurea magistrale in European Legal Studies - a Torino (D.M. 270/2004)[0703M21]
- Anno
- 1° anno
- Periodo didattico
- Primo semestre
- Tipologia
- Caratterizzante
- Crediti/Valenza
- 12
- SSD dell'attività didattica
- IUS/13 - diritto internazionale
- Modalità di erogazione
- Tradizionale
- Lingua di insegnamento
- Inglese
- Modalità di frequenza
- Facoltativa
- Tipologia d'esame
- Orale
- Oggetto:
Sommario insegnamento
- Oggetto:
Obiettivi formativi
The course aims at developing the knowledge of the main features of international institutions and some critical skills for a good understanding of interstate institutional cooperation.
- Oggetto:
Risultati dell'apprendimento attesi
Good knowledge of the essential elements of the law of international institutions.
- Oggetto:
Modalità di insegnamento
The total duration of the course is 40 hours (6 ECTS).
The Course will start on Monday 26th September.
- Oggetto:
Modalità di verifica dell'apprendimento
Oral exam
- Oggetto:
Programma
1 - Definition of international organisation
2 - Nature of International Institutional Law
3 - The rise of modern international organisations
4 - Classification of international organisations
5 - The functions of International Organisations
“Legislative” or Normative Function
“Executive” and Administrative Functions
Judicial and Quasi-Judicial Function
6 - Law Governing the Activities of International Organisations
7 - Legal Personality
8 - Membership
9 - Overview of Existing International Institutions
The United Nations
UN Specialised Agencies
Regional InstitutionsTesti consigliati e bibliografia
- Oggetto:
P. SANDS – P. KLEIN, Bowett’s Law of International Institutions, Sweet & Maxwell-Thomson Reuters, London 2009
or, as an alternative,
J. KLABBERS, An Introduction to International Institutional Law, Cambridge University Press, Cambridge 2009.- Oggetto:
Moduli didattici
- Oggetto: